Zaproszenie do składania ofert
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
(zamówienie, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 130 000,00 zł)
Zamawiający:
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27 – 400 Ostrowiec Świętokrzyski, NIP 661-000-39-45 – Środowiskowy Dom Samopomocy „Przystań”, ul. Iłżecka 33, Ostrowiec Świętokrzyski, NIP 661-162-31-76
- Informacje wprowadzające
- Celem zaproszenia jest wyłonienie Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę zgodnie z przygotowanym postępowaniem.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
- Słownik CPV
71200000-0 Usługi architektoniczne i inne
71220000-6 – Usługi projektowania architektonicznego
71242000-6 – Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
- Opis Przedmiotu Zamówienia
Środowiskowy Dom Samopomocy „Przystań”, ul. Iłżecka 33 w Ostrowcu Świętokrzyskim zaprasza do złożenia oferty na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub dokonaniem zgłoszenia wykonania robót budowlanych (jeśli będzie taka konieczność) dla inwestycji obejmującej dostosowanie istniejącego, użytkowanego budynku położonego na os. Pułanki 10 w Ostrowcu Świętokrzyskim należącego do Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań”, do przebywania w nim osób niepełnosprawnych oraz zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego na podstawie postanowienia Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.2021 z dnia 07 grudnia 2021 roku. Ze względu na przeznaczenie i sposób użytkowania obiekt zakwalifikowany jest do kategorii zagrożenia ludzi ZL II.
Zadanie ma na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa pożarowego budynku, w którym przebywają osoby niepełnosprawne.
Zakres prac projektowych.
Komplet dokumentacji będzie obejmował zaprojektowanie w szczególności następujących robót w budynku Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań”, os. Pułanki 10, Ostrowiec Świętokrzyski:
- wyposażenie wszystkich dróg ewakuacyjnych w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne o natężeniu wynoszącym co najmniej 2lx w osi drogi ewakuacyjnej,
- zainstalowanie podświetlanych znaków ewakuacyjnych nad drzwiami ewakuacyjnymi do klatek schodowych i na tych klatkach schodowych oraz nad drzwiami wyjściowymi z budynku,
- wyposażenie budynku w gaśnice, zawierające zwiększoną o 100% ilość środka gaśniczego w stosunku do wymaganych normatywów,
- wykonanie ścianek i zamknięcie drzwiami dymoszczelnymi o klasie odporności ogniowej EIS 30 klatek schodowych oraz wyposażenie ich w urządzenia służące do zapobiegania zadymieniu lub usuwania dymu,
- zamknięcie piwnicy drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30,
- zamontowanie rolety EI 30 w oknie, w szatni,
- wyburzenie ścianki z luksferów na klatce schodowej i wykonanie nowej ściany w klasie REI 60,
- malowanie całych pomieszczeń po wykonaniu instalacji oświetlenia ewakuacyjnego.
Dokumentację projektową należy wykonać na podstawie niniejszego zapytania ofertowego, umowy z uwzględnieniem postanowienia Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.1.2021 z dnia 07 grudnia 2021roku oraz ekspertyzy technicznej przedmiotowego budynku z października 2021 roku, opracowanej przez inż. Zbigniewa Dyka i dr inż. Jerzego Sendkowskiego.
Dokumentacja winna być wykonana zgodnie z:
- Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 z późn. zm.),
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2021r. poz. 2454),
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego(t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1679),
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie(t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1225),
- Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 2240).
Przeciwpożarowy wyłącznik prądu wymieniony w postanowieniu nr WZ.5595.75.1.2021
z dnia 7 grudnia 2021 roku został zlecony do wykonania wykonany w ramach oddzielnego zamówienia.
Wykaz dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia.
W ramach zadania należy wykonać dokumentację projektową służącą do sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, w których skład będą wchodzić:
- materiały wyjściowe do projektowania (np. wypis z ewidencji gruntów, mapa ewidencyjna, mapa sytuacyjno – wysokościowa, mapa do celów projektowych, warunki techniczne i inne materiały niezbędne do projektowania),
- inwentaryzacje obiektów w zakresie niezbędnym do projektowania,
- w przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych do których dołącza się projekt budowlany zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane:
- projekty budowlane w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych,
- projekty wykonawcze,
- dla robót, które nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę ani zgłoszenia robót budowlanych ,do których dołącza się projekt budowlany zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane:
- plany, rysunki lub inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakres robót oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonywania,
- projekty, pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami,
- projekty wykonawcze,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
- przedmiary robót,
- kosztorys inwestorski
- przygotowanie innych opracowań niezbędnych do spełnienia wszystkich zakładanych funkcji oraz niezbędne w razie potrzeby do zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.
Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykonane dokumentacje projektowe w następujących formach:
- papierowej – w 3 egzemplarzach,
- elektronicznej – w 3 egzemplarzach na informatycznym nośniku danych: pendrive, CD lub DVD w postaci plików w formatach:
- w formacie pdf,
- w formacie edytowalnym:
- dokumenty tekstowe – doc lub odt,
- pliki graficzne – dwg, dxf oraz png, jpg,
- kosztorysy – ath, xls lub ods.
Zamawiający umożliwi, aby Wykonawca przed złożeniem ostatecznej oferty po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym dokonał wizji lokalnej w terenie i pozyskał niezbędne dane i informacje konieczne do sporządzenia oferty.
- Termin wykonania zamówienia
Zamówienie należy zrealizować w terminie do dnia 15 grudnia 2023r. Zamówienie kończy się spisaniem końcowego protokołu odbioru dokumentacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowywanych projektów na każdym etapie ich tworzenia.
- Dokumenty jakie powinni dostarczyć Oferenci
- Podpisany formularz ofertowy zawierający także potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przedstawiający wybrane kryteria (załącznik nr 1 – Formularz ofertowy),
- Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub z Krajowego Rejestru Sądowego.
- Oświadczenia projektanta, potwierdzenie należytego wykonania umowy lub referencje potwierdzające wykonanie dokumentacji projektowej, o której mowa w punkcie IX.4.1.
- Dokumenty składane przez Oferenta muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
- Informacje o sposobie porozumiewania się
- Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, pytania itp. Zamawiający i Wykonawca zobowiązują się przekazywać w formie pisemnej.
- Zamawiający dopuszcza składanie wszelkich uzupełnień lub wyjaśnień drogą elektroniczną na adres przystan@sdsostrowiec.pl lub w formie pisemnej na adres Zamawiającego.
- Opis sposobu przygotowania oferty
- Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.
- Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Oferta musi być podpisana przez osobę do tego upoważnioną, która widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym, wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na terytorium RP lub innym dokumencie zaświadczającym o jej umocowaniu prawnym.
- W przypadku podpisania oferty przez osobę niewymienioną w ww. rejestrach konieczne jest dołączenie dokumentu zaświadczającego o jej umocowaniu prawnym.
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
- Podane w formularzu ofertowym ceny muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy, chyba że umowa lub zapytanie ofertowe wskazują przesłanki zmiany umowy. Wykonawca przedstawi w ofercie cenę całkowitą netto i brutto obejmującą całość przedmiotu zamówienia podając ją w zapisie liczbowym i słownie, oraz ceny wykonania dokumentacji oddzielnie dla każdej roboty budowlanej przewidzianej w zapytaniu ofertowym. Cena oferowana musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, w tym podatek VAT w ustawowej wysokości, a także inne koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Cena oferty ma być wyrażona w PLN.
- Oferta powyżej 110 000,00 zł nie będzie rozpatrywana.
- Każdy Wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.
- Miejsce i termin składania ofert
- Termin składania ofert upływa 12 czerwca 2023r. o godz. 10.00. Oferty złożone po tym terminie zostaną odrzucone. Liczy się termin wpływu do Zamawiającego.
- Oferty należy składać osobiście w sekretariacie Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań” ul. Iłżecka 33, w Ostrowcu Świętokrzyskim, w zamkniętej kopercie, opieczętowanej pieczęcią firmową oferenta wraz z opisem „Oferta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia 31.05.2023r. Wykonanie dokumentacji projektowych zwiększających w budynku użyteczności publicznej należącym do Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – ŚDS „Przystań” bezpieczeństwo pożarowe osobom ze szczególnymi potrzebami. Nie otwierać przed dniem 12 czerwca 2023r, do godz. 10”.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 czerwca 2023r o godz. 10.00 w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań” ul. Iłżecka 33 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
- Warunki i kryteria udziału w postępowaniu
- W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności (działalność wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub do Krajowego Rejestru Sądowego),
- posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania usługi (zgodnie z pkt. 4.1),
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zgodnie z pkt. 4.2),
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835).
- W celu uniknięcia konfliktu interesów Zamawiający nie może udzielać zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a Wykonawcą, polegających
w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez Operatora Programu,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże że:
1} w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzania działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową budynku mieszkalnego jedno- lub wielorodzinnego lub budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł uwzględniającą zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego obiektów.
2) dysponują osobami zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającymi wiedzę i doświadczenie zawodowe w zakresie branży:
a) architektonicznej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży architektonicznej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów oraz posiada co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta w zakresie architektoniczno – budowlanym,
b) konstrukcyjno – budowlanej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży konstrukcyjno – budowlanej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów,
c) elektrycznej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży i elektrycznej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów.
- Sposób oceny oferty
- Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena – waga 100%. Punkty za kryterium ceny brutto wyliczone zostaną wg następującego wzoru
cena brutto najkorzystniejsza spośród wszystkich ofert nieodrzuconych x 100 = ilość punktów
cena brutto wskazana w ofercie badanej
- Zamawiający uzna i wybierze według kryterium oceny, jako najkorzystniejszą, ofertę z najwyższą liczbą punktów.
- Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia brakujących dokumentów lub poprawienia dokumentów zawierających błędy.
- Zamawiający odrzuci ofertę w następujących przypadkach:
- oferta zawiera istotne błędy w wyliczeniu ceny,
- treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
- oferta złożona przez oferenta nie spełnia wymogów określonych w zapytaniu ofertowym,
- oferta nie została uzupełniona/poprawiona przez Oferenta we wskazanym przez Zamawiającego terminie,
- oferta została złożona po wyznaczonym terminie, tj.12 czerwca 2023r. po godz. 10.00,
- oferta została złożona przez Oferenta podlegającego wykluczeniu w związku z istnieniem powiązań osobowych i/lub kapitałowych,
- oferta cenowa przekroczy kwotę 110.000,00 zł,
- Oferent nie złożył oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
- oferta będzie zawierała łączną cenę brutto wyższą niż kwota, którą dysponuje Zamawiający na realizację usługi.
Z tego tytułu Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji ceny z Wykonawcą, który zaoferuje cenę najniższą, a która przewyższać będzie możliwości finansowe Zamawiającego.
- Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty lub dokonana została negocjacja ceny,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności na skutek której prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo na każdym etapie zamówienia, lecz nie później niż po wyborze najkorzystniejszej oferty na unieważnienie postępowania bez podania przyczyn. Wykonawca składający ofertę nie będzie żądał w takim przypadku zwrotu kosztów za przygotowanie i złożenie oferty.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i została oceniona jako najkorzystniejsza cenowo.
- Osoba do kontaktu
Joanna Gałczyńska, jgalczynska@sdsostrowiec.pl, tel. 41 262 70 47
- Inne informacje, w tym najważniejsze postanowienia umowy
- Termin realizacji zamówienia: do 15.12.2023r.
- Rozliczenie zamówienia nastąpi na podstawie jednej faktury wystawionej po podpisaniu końcowego protokołu odbioru dokumentacji.
- Zapłata wynagrodzenia nastąpi na rachunek Wykonawcy w terminie do 22.12 2023 r. po dostarczeniu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
- Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć z Zamawiającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy w wyniku realizacji niniejszej umowy zajdzie potrzeba przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych, których administratorem jest Zamawiający.
- Wynagrodzenie zawierać będzie wszystkie koszty wykonania przedmiotu Umowy. Obejmować będzie także wynagrodzenie za przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych i prawa zezwalania na wykonywanie praw zależnych. Wykonawcy nie przysługuje prawo do żądania od Zamawiającego zwrotu jakichkolwiek dodatkowych kosztów i wydatków poniesionych przez Wykonawcę w celach związanych z realizacją umowy.
- Na wykonaną dokumentację projektową Wykonawca udzieli 36 miesięcy gwarancji.
- Możliwe warunki zmiany umowy
Możliwości zmiany umowy zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy.
- Załączniki
- Formularz ofertowy.
- Projektowane postanowienia umowy.
- Postanowienie Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.2021 z dnia 07 grudnia 2021 roku.
- Ekspertyza techniczna budynku poł. na os. Pułanki 10 w Ostrowcu Świętokrzyskim z października 2021 roku, opracowanej przez inż. Zbigniewa Dyka i dr inż. Jerzego Sendkowskiego.