Dochody i straty
Środowiskowy Dom Samopomocy "PRZYSTAŃ" w Ostrowcu Świętokrzyskim pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu miasta. Środowiskowy Dom Samopomocy "PRZYSTAŃ" prowadzi gospodarkę finansową na zasadach ustalonych dla jednostek budżetowych, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski.
Gospodarka finansowa prowadzona jest w oparciu o Zarządzenie Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej Środowiskowego Domu Samopomocy "PRZYSTAŃ". Plan finansowy Środowiskowego Domu Samopomocy "PRZYSTAŃ". wprowadzany jest zarządzeniem Dyrektora Środowiskowego Domu Samopomocy "PRZYSTAŃ".
Mienie jednostki
Mienie Środowiskowego Domu Samopomocy "PRZYSTAŃ" w Ostrowcu Świętokrzyskim stanowią środki trwałe, wyposażenie i wartości niematerialne potrzebne do realizacji zadań statutowych przekazywane m. in. na podstawie Zarządzeń Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
Rejestr i ewidencja
- ewidencja środków trwałych i wyposażenia,
- rejestr pism wychodzących i przychodzących,
- rejestr wyjść służbowych,
- rejestr delegacji służbowych,
- rejestr umów,
- rejestr zarządzeń dyrektora ŚDS „Przystań”,
- rejestr kontroli zewnętrznych ,
- rejestr kart drogowych,
- rejestr urlopów pracowników,
- rejestr decyzji uczestników ŚDS,
- rejestr danych osobowych pracowników,
- rejestr skarg i wniosków.
Tryb i warunki przyjęcia do ŚDS "Przystań"
TRYB I WARUNKI PRZYJĘCIA DO ŚDS
Wniosek o skierowanie do ŚDS osoba zainteresowana przyznaniem pobytu w ŚDS składa się do MOPS, a w przypadku osób spoza Ostrowca Św. do właściwego miejscowo ośrodka pomocy społecznej, dołączając dokumenty określone przepisami rozporządzenia dotyczącego środowiskowych domów samopomocy.
Skierowanie do ŚDS następuje w drodze decyzji Dyrektora MOPS wydanej w oparciu o rodzinny wywiad rodzinno-środowiskowy oraz dokumenty. W decyzji określa się okres skierowania do ŚDS, zgodnie z przepisami rozporządzenia.
Uczestnicy ŚDS w ramach typu B i C uiszczają comiesięczną odpłatność, z dołu za dany miesiąc kalendarzowy do kasy ŚDS lub przelewem na jego rachunek bankowy, w terminie do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, za miesiąc poprzedni. Uczestnicy ŚDS w ramach typu A uiszczają tę odpłatność bezpośrednio do rąk upoważnionego pracownika SDS, os. Pułanki 10 – do 15-go dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni – pod rygorem przymusowego ściągnięcia należności w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Decyzja o skierowaniu do ŚDS, stanowi podstawę do ustalenia przez Dyrektora ŚDS, w porozumieniu z osobą kierowaną lub jej opiekunem, terminu przyjęcia do ŚDS.
Decyzja o skierowaniu do ŚDS po raz pierwszy, stanowi podstawę do dokonania przez Zespół Wspierająco - Aktywizujący oceny,
w przedmiocie możliwości opracowania dla osoby skierowanej indywidualnego planu postępowania wpierająco-aktywizującego.
Zakres dokumentacji związanej z funkcjonowaniem ŚDS oraz sposób jego prowadzenia określa rozporządzenie.
Na terenie ŚDS uczestnicy przebywają w godzinach jego funkcjonowania.
Przeciwwskazaniem do udziału w zajęciach ŚDS jest czynne uzależnienie osób z zaburzeniami psychicznymi od środków psychoaktywnych.
Udział uczestników w zajęciach odbywa się na zasadach pełnej dobrowolności.
W przypadku braku możliwości wyrażenia słownej akceptacji przez uczestnika niepełnosprawnego intelektualnie oceniane są pozawerbalne komunikaty i dobro uczestnika.
Zajęcia z uczestnikami prowadzone są co najmniej 6 godzin dziennie, a pozostały czas może być przeznaczony na czynności porządkowe, przygotowanie do zajęć, prowadzenie dokumentacji czy zorganizowanie przywozu i odwozu uczestników.
Skreślenie z listy uczestników ŚDS odbywa się na podstawie uchylenia decyzji administracyjnej MOPS kierującej do ŚDS. Rezygnacja z pobytu w ŚDS może nastąpić w formie pisemnej, zgłoszonej bezpośrednio do MOPS, z powiadomieniem ŚDS lub wpłynąć bezpośrednio do ŚDS.
Dyrektor ŚDS zwraca się do MOPS z wnioskiem o uchylenie decyzji administracyjnej, kierującej na pobyt w ŚDS w przypadku:
1)długotrwałych, nieusprawiedliwionych i nieuzasadnionych nieobecności uczestnika,
2)zmiany stanu zdrowia uczestnika, który ma wpływ na możliwość świadczenia usług
w ŚDS.
Współpraca
Środowiskowy Dom Samopomocy "Przystań" współpracuje z MOPS-em, GOPS-sami, organizacjami pozarządowymi, Zespołem Szkół Specjalnych, placówkami ochrony zdrowia.