/* Theme layout Settings */ /* Theme layout Settings END*/
ŚDS "Przystań" - Ostrowiec Świętokrzyski

Zaproszenie do składania ofert

W kategoriach: Zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130.000,00 zł ,

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
(zamówienie, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 130 000,00 zł)

Zamawiający:

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27 – 400 Ostrowiec Świętokrzyski, NIP 661-000-39-45 – Środowiskowy Dom Samopomocy „Przystań”, ul. Iłżecka 33, Ostrowiec Świętokrzyski, NIP 661-162-31-76

  1. Informacje wprowadzające
  1. Celem zaproszenia jest wyłonienie Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą ofertę zgodnie z przygotowanym postępowaniem.
  2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
  1. Słownik CPV

71200000-0 Usługi architektoniczne i inne

71220000-6 – Usługi projektowania architektonicznego

71242000-6 – Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71320000-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

  1. Opis Przedmiotu Zamówienia

Środowiskowy Dom Samopomocy „Przystań”, ul. Iłżecka 33 w Ostrowcu Świętokrzyskim zaprasza do złożenia oferty na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę lub dokonaniem zgłoszenia wykonania robót budowlanych (jeśli będzie taka konieczność) dla inwestycji obejmującej dostosowanie istniejącego, użytkowanego budynku położonego na os. Pułanki 10 w Ostrowcu Świętokrzyskim należącego do Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań”, do przebywania w nim osób niepełnosprawnych oraz zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego na podstawie postanowienia Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.2021 z dnia 07 grudnia 2021 roku. Ze względu na przeznaczenie i sposób użytkowania obiekt zakwalifikowany jest do kategorii zagrożenia ludzi ZL II.

Zadanie ma na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa pożarowego budynku, w którym przebywają osoby niepełnosprawne.

Zakres prac projektowych.

Komplet dokumentacji będzie obejmował zaprojektowanie w szczególności następujących robót w budynku Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań”, os. Pułanki 10, Ostrowiec Świętokrzyski:

  • wyposażenie wszystkich dróg ewakuacyjnych w awaryjne oświetlenie ewakuacyjne o natężeniu wynoszącym co najmniej 2lx w osi drogi ewakuacyjnej,
  • zainstalowanie podświetlanych znaków ewakuacyjnych  nad drzwiami ewakuacyjnymi do klatek schodowych i na tych klatkach schodowych oraz nad drzwiami wyjściowymi z budynku,
  • wyposażenie budynku w gaśnice, zawierające zwiększoną o 100% ilość  środka gaśniczego  w stosunku do wymaganych normatywów,
  • wykonanie ścianek i zamknięcie drzwiami dymoszczelnymi o klasie odporności ogniowej EIS 30 klatek schodowych oraz wyposażenie ich w urządzenia służące do zapobiegania zadymieniu lub usuwania dymu,
  • zamknięcie piwnicy drzwiami o klasie odporności ogniowej EI 30,
  • zamontowanie rolety EI 30 w oknie, w szatni,
  • wyburzenie  ścianki z luksferów na klatce schodowej i wykonanie nowej ściany w klasie REI 60,
  • malowanie całych pomieszczeń po wykonaniu instalacji oświetlenia ewakuacyjnego.

Dokumentację projektową należy wykonać na podstawie niniejszego zapytania ofertowego, umowy z uwzględnieniem postanowienia Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.1.2021 z dnia 07 grudnia 2021roku oraz ekspertyzy technicznej przedmiotowego budynku  z października 2021 roku, opracowanej przez inż. Zbigniewa Dyka i dr inż. Jerzego Sendkowskiego.

Dokumentacja winna być wykonana zgodnie z:

  • Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 z późn. zm.),
  • Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2021r. poz. 2454),
  • Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia11 września 2020r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego(t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 1679),
  • Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie(t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 1225),
  • Ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 2240).

Przeciwpożarowy wyłącznik prądu wymieniony w postanowieniu nr WZ.5595.75.1.2021
z dnia 7 grudnia 2021 roku został zlecony do wykonania wykonany w ramach oddzielnego zamówienia.

Wykaz dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia.

W ramach zadania należy wykonać dokumentację projektową służącą do sporządzenia opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, w których skład będą wchodzić:

  1. materiały wyjściowe do projektowania (np. wypis z ewidencji gruntów, mapa ewidencyjna, mapa sytuacyjno – wysokościowa, mapa do celów projektowych, warunki techniczne i inne materiały niezbędne do projektowania),
  2. inwentaryzacje obiektów w zakresie niezbędnym do projektowania,
  3. w przypadku konieczności uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych do których dołącza się projekt budowlany zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane:
  • projekty budowlane w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych,
  • projekty wykonawcze,
  1. dla robót, które nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę ani zgłoszenia robót budowlanych ,do których dołącza się projekt budowlany zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane:
  • plany, rysunki lub inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakres robót oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonywania,
  • projekty, pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami,
  • projekty wykonawcze,
  1. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
  2. przedmiary robót,
  3. kosztorys inwestorski
  4. przygotowanie innych opracowań niezbędnych do spełnienia wszystkich zakładanych funkcji oraz niezbędne w razie potrzeby do zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych lub uzyskania pozwolenia na budowę.

Wykonawca przekaże Zamawiającemu wykonane dokumentacje projektowe w następujących formach:

  1. papierowej – w 3 egzemplarzach,
  2. elektronicznej – w 3 egzemplarzach na informatycznym nośniku danych: pendrive, CD lub DVD w postaci plików w formatach:
  1. w formacie pdf,
  2. w formacie edytowalnym:
  • dokumenty tekstowe – doc lub odt,
  • pliki graficzne – dwg, dxf oraz png, jpg,
  • kosztorysy – ath, xls lub ods.

Zamawiający umożliwi, aby Wykonawca przed złożeniem ostatecznej oferty po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym dokonał wizji lokalnej w terenie i pozyskał niezbędne dane i informacje konieczne do sporządzenia oferty.

  1. Termin wykonania zamówienia

Zamówienie należy zrealizować w terminie do dnia 15 grudnia 2023r. Zamówienie kończy się spisaniem końcowego protokołu odbioru dokumentacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowywanych projektów na każdym etapie ich tworzenia.

  1. Dokumenty jakie powinni dostarczyć Oferenci
  1. Podpisany formularz ofertowy zawierający także potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz przedstawiający wybrane kryteria (załącznik nr 1 – Formularz ofertowy),
  2. Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub z Krajowego Rejestru Sądowego.
  3. Oświadczenia projektanta, potwierdzenie należytego wykonania umowy lub referencje potwierdzające wykonanie dokumentacji projektowej, o której mowa w punkcie IX.4.1.
  4. Dokumenty składane przez Oferenta muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
  1. Informacje o sposobie porozumiewania się
  1. Wszelkiego rodzaju oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, pytania itp. Zamawiający i Wykonawca zobowiązują się przekazywać w formie pisemnej.
  1. Zamawiający dopuszcza składanie wszelkich uzupełnień lub wyjaśnień drogą elektroniczną na adres przystan@sdsostrowiec.pl lub w formie pisemnej na adres Zamawiającego.
  1. Opis sposobu przygotowania oferty
  1. Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.
  2. Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
  3. Oferta musi być podpisana przez osobę do tego upoważnioną, która widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym, wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na terytorium RP lub innym dokumencie zaświadczającym o jej umocowaniu prawnym.
  4. W przypadku podpisania oferty przez osobę niewymienioną w ww. rejestrach konieczne jest dołączenie dokumentu zaświadczającego o jej umocowaniu prawnym.
  5. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
  6. Podane w formularzu ofertowym ceny muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy, chyba że umowa lub zapytanie ofertowe wskazują przesłanki zmiany umowy. Wykonawca przedstawi w ofercie cenę całkowitą netto i brutto obejmującą całość przedmiotu zamówienia podając ją w zapisie liczbowym i słownie, oraz ceny wykonania dokumentacji oddzielnie dla każdej roboty budowlanej przewidzianej w zapytaniu ofertowym. Cena oferowana musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, w tym podatek VAT w ustawowej wysokości, a także inne koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Cena oferty ma być wyrażona w PLN.
  7. Oferta powyżej 110 000,00 zł nie będzie rozpatrywana.
  8. Każdy Wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.

 

  1. Miejsce i termin składania ofert
  1. Termin składania ofert upływa 12 czerwca 2023r. o godz. 10.00. Oferty złożone po tym terminie zostaną odrzucone. Liczy się termin wpływu do Zamawiającego.
  2. Oferty należy składać osobiście w sekretariacie Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań” ul. Iłżecka 33, w Ostrowcu Świętokrzyskim, w zamkniętej kopercie, opieczętowanej pieczęcią firmową oferenta wraz z opisem „Oferta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia 31.05.2023r. Wykonanie dokumentacji projektowych zwiększających w budynku użyteczności publicznej należącym do Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – ŚDS „Przystań” bezpieczeństwo pożarowe osobom ze szczególnymi potrzebami. Nie otwierać przed dniem 12 czerwca 2023r, do godz. 10”.
  3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  4. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 czerwca 2023r o godz. 10.00 w siedzibie Środowiskowego Domu Samopomocy „Przystań” ul. Iłżecka 33 w Ostrowcu Świętokrzyskim.

 

  1. Warunki i kryteria udziału w postępowaniu
  1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności (działalność wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub do Krajowego Rejestru Sądowego),
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do wykonania usługi (zgodnie z pkt. 4.1),
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zgodnie z pkt. 4.2),
  4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  1. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835).
  2. W celu uniknięcia konfliktu interesów Zamawiający nie może udzielać zamówienia podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a Wykonawcą, polegających
    w szczególności na:
  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez Operatora Programu,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
  1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże że:
    1} w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzania działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową budynku mieszkalnego jedno- lub wielorodzinnego lub budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł uwzględniającą zapewnienie bezpieczeństwa pożarowego obiektów.
    2) dysponują osobami zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającymi wiedzę i doświadczenie zawodowe w zakresie branży:
    a) architektonicznej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży architektonicznej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów oraz posiada co najmniej 3 lat doświadczenia zawodowego w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na stanowisku projektanta w zakresie architektoniczno – budowlanym,
    b) konstrukcyjno – budowlanej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży konstrukcyjno – budowlanej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów,
    c) elektrycznej – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do projektowania w zakresie branży i elektrycznej, będący czynnym członkiem Izby Inżynierów.

 

  1. Sposób oceny oferty
  1. Przy dokonywaniu wyboru oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: cena – waga 100%. Punkty za kryterium ceny brutto wyliczone zostaną wg następującego wzoru
    cena brutto najkorzystniejsza spośród wszystkich ofert nieodrzuconych  x 100 =  ilość punktów
                                         cena brutto wskazana w ofercie badanej 

 

  1. Zamawiający uzna i wybierze według kryterium oceny, jako najkorzystniejszą, ofertę z najwyższą liczbą punktów.
  2. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia brakujących dokumentów lub poprawienia dokumentów zawierających błędy.
  3. Zamawiający odrzuci ofertę w następujących przypadkach:
  1. oferta zawiera istotne błędy w wyliczeniu ceny,
  2. treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
  3. oferta złożona przez oferenta nie spełnia wymogów określonych w zapytaniu ofertowym,
  4. oferta nie została uzupełniona/poprawiona przez Oferenta we wskazanym przez Zamawiającego terminie,
  5. oferta została złożona po wyznaczonym terminie, tj.12 czerwca 2023r. po godz. 10.00,
  6. oferta została złożona przez Oferenta podlegającego wykluczeniu w związku z istnieniem powiązań osobowych i/lub kapitałowych,
  7. oferta cenowa przekroczy kwotę 110.000,00 zł,
  8. Oferent nie złożył oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
  9. oferta będzie zawierała łączną cenę brutto wyższą niż kwota, którą dysponuje Zamawiający na realizację usługi.

Z tego tytułu Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Zamawiającemu.

  1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji ceny z Wykonawcą, który zaoferuje cenę najniższą, a która przewyższać będzie możliwości finansowe Zamawiającego.
  2. Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli:
  1. nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
  2. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty lub dokonana została negocjacja ceny,
  3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności na skutek której prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego.
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo na każdym etapie zamówienia, lecz nie później niż po wyborze najkorzystniejszej oferty na unieważnienie postępowania bez podania przyczyn. Wykonawca składający ofertę nie będzie żądał w takim przypadku zwrotu kosztów za przygotowanie i złożenie oferty.
  2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i została oceniona jako najkorzystniejsza cenowo.
  1. Osoba do kontaktu

Joanna Gałczyńska, jgalczynska@sdsostrowiec.pl, tel. 41 262 70 47

  1. Inne informacje, w tym najważniejsze postanowienia umowy
  1. Termin realizacji zamówienia: do 15.12.2023r.
  2. Rozliczenie zamówienia nastąpi na podstawie jednej faktury wystawionej po podpisaniu końcowego protokołu odbioru dokumentacji.
  3. Zapłata wynagrodzenia nastąpi na rachunek Wykonawcy w terminie do 22.12 2023 r. po dostarczeniu do Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury.
  4. Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć z Zamawiającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy w wyniku realizacji niniejszej umowy zajdzie potrzeba przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych, których administratorem jest Zamawiający.
  5. Wynagrodzenie zawierać będzie wszystkie koszty wykonania przedmiotu Umowy. Obejmować będzie także wynagrodzenie za przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych i prawa zezwalania na wykonywanie praw zależnych. Wykonawcy nie przysługuje prawo do żądania od Zamawiającego zwrotu jakichkolwiek dodatkowych kosztów i wydatków poniesionych przez Wykonawcę w celach związanych z realizacją umowy.
  6. Na wykonaną dokumentację projektową Wykonawca udzieli 36 miesięcy gwarancji.
  1. Możliwe warunki zmiany umowy

Możliwości zmiany umowy zostały zawarte w projektowanych postanowieniach umowy.

  1. Załączniki
  1. Formularz ofertowy.
  2. Projektowane postanowienia umowy.
  3. Postanowienie Świętokrzyskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej znak WZ.5595.75.2021 z dnia 07 grudnia 2021 roku.
  4. Ekspertyza techniczna budynku poł. na os. Pułanki 10 w Ostrowcu Świętokrzyskim z października 2021 roku, opracowanej przez inż. Zbigniewa Dyka i dr inż. Jerzego Sendkowskiego.

 

 


Data wytworzenia: 2023-05-31 Autor: Joanna Gałczyńska Data publikacji: 2023-06-01 00:10 Osoba udostępniająca na stronie: Halina Żułtek Data ostatniej modyfikacji: 2023-06-01 Osoba modyfikująca: Halina Żułtek
Podmiot udostępniający informacje: ŚDS "Przystań" - Ostrowiec Świętokrzyski Data stworzenia : 2020-06-23 11:27 Autor : Halina Żułtek Data publikacji : 2020-06-23 11:27 Osoba udostępniająca na stronie : Data ostatniej modyfikacji : 2022-05-13 13:34 Osoba modyfikująca : Piotr Oleksy